2020. június 01., hétfő , Pünkösd, Tünde

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Nemzetközi elemzések >> Új megközelítések az iskolavezetésben

Tartalom

2009. június 17.

Új megközelítések az iskolavezetésben

TARTALOMJEGYZÉK

Előszó a magyar kiadáshoz

Köszönetnyilvánítás

Első rész: Főbb kérdések és irányok összegzése

Bevezetés

ELSŐ FEJEZET: KIHÍVÁSOK AZ ISKOLAIRÁNYÍTÁS SZÁMÁRA

Kihívások az iskolák számára: oktatási reform és a taylorizmus emelkedése és bukása

Kihívások az igazgatás számára

Kihívások a tudásmenedzsment számára

Bibliográfia

MÁSODIK FEJEZET: A VÁLASZOK RÖVID ÁTTEKINTÉSE

Iskolai alapú irányítás

A tanfelügyelet és a diákok értékelése révén biztosított iskolai elszámoltathatóság

Belülről fakadó iskolai autonómia

Az irányítási és a partneri viszony új formái

A tanári kar értékelésének és szakmai továbbképzésének új formái

Új tanulási formák

Bibliográfia

HARMADIK FEJEZET: ÚJ ISKOLAIRÁNYÍTÁSI MEGKÖZELÍTÉSEK

Az iskolai vezetők képzése

Az emberi és anyagi források iskolákon belüli kezelése

A központtal való kapcsolat irányítása

Az iskolán kívüli kapcsolatok irányítása

Bibliográfia

NEGYEDIK FEJEZET: ÚJ PROBLÉMÁK, A VÁLTOZÁS FOLYAMATA ÉS ÚJ IRÁNYZATOK AZ ISKOLAI TANULÁSBAN

Új szerepek

Új vezetők

Új feszültségek

A változás folyamata

Új irányzatok az iskolai tanulásban

Konklúziók

Bibliográfia

MÁSODIK RÉSZ: országtanulmányok

BELGIUM (FLANDRIA)

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai

Feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

GÖRÖGORSZÁG

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai

Feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

MAGYARORSZÁG

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai

Feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

JAPÁN

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai

Feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

MEXIKÓ

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai és a feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

HOLLANDIA

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai

Feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

SVÉDORSZÁG

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai

Feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

EGYESÜLT KIRÁLYSÁG (ANGLIA)

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai

Feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

AMERIKAI EGYESÜLT ÁLLAMOK

Országháttér

Kihívások az iskolairányítás számára

Az oktatáspolitika fő irányai

Feltételrendszer

Esettanulmányok

Innováció és hatékonyság

Bibliográfia

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.