2019. augusztus 21., szerda , Sámuel, Hajna

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Tanulás-tanítási módszerek fejlesztése >> PTK ének-zene programok

PTK ének-zene programok

2009. június 17.

A OKI Program- és Tantervfejlesztési Központ gondozásában, szerkesztésében közreadott ének-zenei témájú oktatási-nevelési programok, írások.


Tartalom

  • Turmezeyné Heller Erika • A kooperatív tanulás alkalmazásának lehetőségei az ének-zene órákon
    Az ének-zene órákon természetesen legfontosabb a közös éneklés, azonban eredményesen használható a kooperatív tanulás bizonyos tevékenységeknél. A tapasztalat azt mutatja, hogy az énekórán egy-két kooperatív feladat alkalmazása motiváló hatású a gyerekekre, és hatékonyabbá teszi az órát.
  • Laczó Zoltán • Zenehallgatás
    Zenei helyzetek sokasága igazolja, hogy egyik zenei tevékenységmód áthajlik a másikba, s egymásra való hivatkozás alapjaivá válnak. A zenei tevékenységmódok közül a zenehallgatás, a zenei befogadás folyamata, mibenléte képezi részletes elemzés tárgyát, pedagógiai, pszichológiai, módszertani s más egyéb szempontokat is figyelembe véve.
  • Laczó Zoltán • Hanganyagok és ajánló bibliográfia a zenehallgatás módszertani ajánlásaihoz
    A gyűjtemény tematikus válogatást nyújt a zene és kapcsolódásai (irodalom, történelem, vallás, liturgia, képzőművészet stb) témában, melyet zenehallgatáshoz ajánlott szakirodalom egészít ki.
  • Hegyi István • Európai népzene a zeneoktatásban
    "A világ – és esetünkben elsősorban az európai népzene – jelenlétének hiányát jelzi oktatásunkban, hogy minden olyan szinten, ahol e témakört egyáltalán tanítjuk, a tantárgyat „népzenének” és nem „magyar népzenének” nevezzük, holott az órák keretei közt általában kizárólag a magyar népzenével, és esetleges annak idegen kapcsolataival foglalkozunk..."
    A dokumentum letöltése pdf formátumban
  • Bánki Vera, Stark Gábor, Széplaki Gyöngyi, Kismartony Katalin • ZENE - JÁTÉK I. + Kártyacsomag + Útmutató
    ZENE - JÁTÉK II. + Munkafüzet + Útmutató

    Nem azt állítjuk, hogy minden ötletünk eredeti, de azt igen, hogy erre a könyvre szükség van. Dalkincse friss, és ez ugyan a legfontosabb alkotóeleme, mégis időben csak töredéke az énekórai foglalatosságoknak. Ezért legfőbb célunk az volt, hogy segítségére legyünk az éneket tanítóknak abban, hogy óráikat igényesen, tartalmasan, s minden résztvevő számára élvezhetően tudják eltölteni.
    A dokumentum letöltése pdf formátumban
  • A Music-Europe (MUS-E) multikulturális mintaprogram magyar módszere • Csébfalvi Éva
    A program koncepciója a neves hegedűművész és humanista géniusz: Lord Menuhin nevéhez fűződik. Ő indította útjára 1993-ban az Európai Unió égisze alatt a MUS-E (Music-Europe) multikulturális mintaprogramot. Ennek lényege: toleranciára nevelés a művészetek segítségével.
    Alapgondolata az, hogy a művészet és az iskola - összekapcsolva, de sajátosságaikat tiszteletben tartva – egymás kölcsönös gazdagításának az eszköze lehet. Menuhin elgondolása szerint ehhez az iskolákba művészeket (animátorokat) kell meghívni, akik autentikus módon közvetítik mindazt, aminek segítségével a gyerekek betekintést nyernek egy tágabb világba, felfedezik a különbözőségekben rejlő értékeket és ezzel toleranciára nevelnek.
    Menuhin új módszerét elsősorban hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozó iskoláknak ajánlotta és bevezetését az általános iskola első osztályában javasolta. A jelenleg 12 európai országban, 18 régióban, 80 iskolában, 10 000 gyerekkel, 150 művésszel folyó program résztvevői hálózatot alkotva állnak kapcsolatban egymással és a brüsszeli központú programirányító Nemzetközi Menuhin Alapítvánnyal. E hálózat része a 2001 márciusában alakult MUS-E Magyarországi Egyesület is. A tanulmány a magyarországi kísérleti fázis és MUS-E program magyar módszerének leírását tartalmazza.
    A dokumentum letöltése pdf formátumban (785 KB)

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.