2017. december 11., hétfő , Árpád

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  MAG  OFI  SDT  Vizsgacentrum  adaptív  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  kompetencia  konferencia  oktatás  pályázat  rendezvény  tanulásszervezés  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> A tanulás és tanítás helyzete >> A tantárgyak helyzete a középiskolában

A tantárgyak helyzete a középiskolában

A tantárgyak helyzetéről készített felmérés tanulságai a középfokú oktatásban

Az Országos Közoktatási Intézet Program- és Tantervfejlesztési Központjának szervezésében lebonyolított általános tantárgyi obszervációs munkálatok folytatásaként 2003 szeptemberében kérdőíves adatgyűjtést végeztünk 200 különböző típusú középiskola (hat és nyolc évfolyamos gimnázium, négy évfolyamos gimnázium, szakközépiskola és szakiskola) bevonásával az ország minden tájáról. A tizenhat tantárgyi terület vizsgálatának célja az volt, hogy kiderítse, mi történt a tantárgyak tanításában a kilencvenes évek tartalmi szabályozási, modernizációs hullámaiban (elsősorban a 14–18 éves korosztályra vonatkozóan), milyen fejlesztések szükségesek az egyes tantárgyakban és a magyar tantárgyi rendszerben. A kérdőíves vizsgálat hangsúlyos elemei a következők voltak: tankönyvek, taneszközök, módszertani kérdések, IKT, tantárgyak közötti összehangoltság, továbbképzések, integrációs törekvések, kereszttantervi vonatkozások, az alkalmazható tudás kérdése. A kérdőívek első felében minden tantárgyat érintő, közös kérdések szerepeltek, a második rész pedig úgynevezett tantárgyspecifikus kérdéseket tartalmazott. Ez utóbbiak azt a célt szolgálták, hogy körvonalazódjon: milyen problémákkal küszködnek a tanárok, hogyan látják tantárgyuk tanításának jelenlegi helyzetét, megítélésük szerint milyen változtatásokra lenne szükég munkájuk színvonalának emeléséhez.


Tartalom


A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.