2017. december 14., csütörtök , Szilárda

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  MAG  OFI  SDT  Vizsgacentrum  adaptív  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  kompetencia  konferencia  oktatás  pályázat  rendezvény  tanulásszervezés  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> A tanulás és tanítás helyzete >> Hidak a tantárgyak között

Hidak a tantárgyak között

Szerkesztő:
Kerber Zoltán

Lektorálta:
Horváth Zsuzsanna
Perjés István

Olvasószerkesztő:
Győri Anna
Szanda Zsuzsanna

© Gordon Győri János, Kerber Zoltán, Kőrösné Mikis Márta, Radnóti Katalin, Somfai Zsuzsanna, Varga Attila, Vass Vilmos
© Országos Közoktatási Intézet

ISBN 963 682 572 6
ISSN 1785-1432

Kiadja az Országos Közoktatási Intézet
Felelős kiadó: Halász Gábor főigazgató


Tartalom


A tantárgyak helyzetével foglalkozó kutatássorozat 2005-ben a kereszttantervi kompetenciák fejlesztésének lehetoségeit és a tantárgyközi tanítási gyakorlatot vizsgálta. A tanulmánykötet a pedagógusok és az igazgatók álláspontját elemzi a tantárgyak együttmuködésérol, azt, hogy milyen összefüggések fedezhetok fel a tantárgyköziség elfogadása, a korszeru tanulásszervezési formák és értékelési módszerek alkalmazása között.

Az utóbbi években a kompetenciafejlesztés a hazai oktatásban is középpontba került. A kompetenciaterületek egy része kereszttantervi jellegu, azaz tantárgyakon átívelo módon fejlesztheto. Ez azonban hosszabb ideig tartó folyamat. A tanulmányok e folyamat jelenlegi helyzetét, tendenciáit, a változás apróbb és nagyobb jeleit mutatják be, azt, hogy miképpen csapódnak le az iskolák világában a tartalmi szabályozási rendszerben bekövetkezett hangsúlyváltások.

A kötet egyrészt segítséget nyújt a feladatok minél pontosabb megfogalmazásához, értelmezéséhez, másrészt a pedagógusok számára könnyebben átláthatóvá teszi azt a sokrétu, bonyolult változási folyamatot, melynek nap mint nap aktív részesei. A tantárgyközi oktatási gyakorlat megteremtése és a különbözo kompetenciaterületek fejlesztése az elkövetkezo évek megkerülhetetlen pedagógiai feladatává válnak.

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.