2019. augusztus 21., szerda , Sámuel, Hajna

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Pedagógiai rendszerek fejlesztése >> Integrált természetismeret-oktatás >> Segédkönyv az integrált természetismeret oktatásához a 7–8. évfolyamon

Segédkönyv az integrált természetismeret oktatásához a 7–8. évfolyamon

2009. június 17.

Közgazdasági Politechnikum, 2004

Integrált természetismeret-oktatás 2.

Szerkesztette: Veres Gábor, Somogyi Ágota
A pedagógiai alapokat és a programot írta: Veres Gábor
A tanórák vázlatait írta: Somogyi Ágota, Oláhné Nádasdi Zsuzsa, Barta Géza
A tankönyv fejezeteit írta: Veres Gábor
A képeket és a szöveget szerkesztette: Főző Attila

E könyvet gyakorló pedagógusok állították össze, helyesebben szaktanárok, akik az elmúlt években végzett oktató-nevelő munkájuk során belesodródtak abba az örvénybe, amely a 21. század pedagógiájának formálódása körül kavarog, ennek is abba az áramlatába, amely a természettudományos nevelés megújítását veszi célba. Nem lenne könnyű feladat összegezni az elmúlt évtizedben e témáról megjelent hazai és külföldi pedagógiai tanulmányokat és vitákat, és nem is vagyunk pedagógiai szakemberek, akik ezzel próbálkozhatnának, de a hatásuk alól nem tudtuk és nem is akartuk kivonni magunkat. Munkacsoportunk az 1990-es évek elején kezdte meg az integrált természetismeret program fejlesztését, a saját tanterv és tananyag kidolgozását. Az évek során többféle rendszert is kialakítottunk, amelyeket a gyakorlatba is átültettünk. Ezek a próbálkozások kezdetben inkább ösztönösek voltak, a kudarcok és sikerek között evickélve haladtunk. Az utóbbi évekre azonban nem csak a mi tapasztalataink kristályosodtak ki, hanem a pedagógiai elméletben és a nemzetközi folyamatokban is megjelent egy letisztultabb jövőkép. Ebben a Kapcsos Könyvben szeretnénk bemutatni az integrált természettudományos nevelés általunk jelenleg folytatott gyakorlatát, felvázolva a programot alakító elméleteket, és mintául vett gyakorlati módszereket. Ajánljuk munkánkat mindazoknak, akik saját munkájuk fejlesztésével sikeresebb természettudományos nevelést, iskolát és társadalmat szeretnének felépíteni.


Tartalom


A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.