2019. szeptember 21., szombat , Máté, Mirella

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Tanulás-tanítási módszerek fejlesztése >> Kőrösné Mikis Márta - A digitális írástudás gyermekkori megalapozása

Összegzés

2009. június 17.

Összegzés

Napjainkban már nemcsak a számítógépes környezetben felnövekvő kicsik, hanem nagyobb diáktársaik is természetesnek tartják a számítógép jelenlétét, egyre inkább eszközként kezelik, megbecsülik hasznosságát, és tisztában vannak azzal, hogy a komputer lehetőségeinek kiaknázása figyelmet, kitartást, tanulást igényel. Az internetre vagy a digitális berendezések teljesítményére nem tekintenek olyan (sokszor félelemmel teli) csodálattal, mint az idősebb generáció. Ha kellő támogatást, biztatást kapnak, akkor az IKT-t mindannyian tudatosan, céljaik érdekében használják. Azért dolgoznak, mert a feladatot érdekesnek tartják, motiváltságuk, alkotókedvük kiemelkedő. Egyúttal már gyermekkorban elsajátítják az oly fontos informatikai ismeretek, a digitális írásbeliség alapjait is. Az innovatív pedagógus a direkt tanítás helyett inkább szervez, koordinál, a tanulók önálló tevékenységét figyeli és segíti. Az informatikai eszközök és a pedagógiai folyamat szerencsés találkozása, valamint egy újítani képes pedagógus közreműködése olyan tanulási környezetet teremt, amely már a 21. század, az információs társadalom iskolájának jellemzője. Tárjuk tehát szélesre ennek az iskolának a kapuit minden egyes gyermek előtt!

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.