2019. augusztus 21., szerda , Sámuel, Hajna

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Felnőttoktatás, élethosszig tartó tanulás >> Kihívások és válaszok

Előszó

2009. június 17.

Előszó

Hagyománnyá vált, hogy a Felnőttoktatási Akadémián elhangzott előadásokat kötetbe gyűjtve megjelentetjük. Az elmúlt évben ezt CD-re másolva tettük meg, de számos jelzés érkezett kollégáinktól, amelyekben jelezték, nem tartják ezt még jó megoldásnak. Részben az egyes intézmények technikai feltételei, részben pedig a szokások azok, amelyek a hagyományos, kötetekben testet öltő szövegközlés mellett "törtek lándzsát". Ebben az évben tehát, méltányolva a kéréseket, visszatérünk a korábban alkalmazott megoldáshoz.

A 2001. a kerettantervek bevezetésének éve volt s ezért érthető, hogy ez a kérdés alkotta a konferencia központi témáját, valamilyen módon minden előadás erre reflektált. A konferencia szervezésekor két dolgot tartottunk fontosnak:

  • Szerettünk volna részben az előadások, részben a konzultációk, fórumok alkalmával konkrét, gyakorlati tanácsokat adni az intézmények jelenlévő képviselői számára, hiszen tudtuk, hogy a kerettantervek bevezetése számos gondot és problémát vet fel a napi munka során, de ugyanakkor
  • szerettünk volna arra is rávilágítani, hogy miért volt elkerülhetetlen a kerettantervek bevezetése úgy és abban a formában, ahogy ez megtörtént az iskolarendszerű felnőttoktatás számára. Ezért az előadók kiválasztásakor és az előadások témájának a meghatározásakor törekedtünk arra, hogy megjelenjen az a nemzetközi környezet, világossá váljon az a kihívás, amelyre a közoktatás e szektorának is elkerülhetetlenül válaszokat kell megfogalmaznia.
  • A kötet a konferencián elhangzott előadások utólag megszerkesztett változatait tartalmazza. Szeretnénk erről a megoldásról is néhány szót szólni:

  • A korábbi kiadásokat a szakma örömmel fogadta, ám az előadások (sokszor) szószerinti közlésével nem minden esetben tudtak megbarátkozni. Noha ennek a szövegközlési megoldásnak Magyarországon (is) komoly hagyománya van, az olvasók egy részét zavarta a rendelkezésére bocsátott szöveg stiláris "fésületlensége". Úgy gondoltuk, hogy a zavartalanabb olvashatóság érdekében előadóinktól szerkesztett szöveget kérünk, amelyek a gyulai konferencián elhangzott előadásokon alapulnak. Ez a megoldás lehetőséget nyújtott számukra ahhoz, hogy előadásaikhoz jegyzeteket fűzzenek, ezzel is elősegítve azt, hogy a konferencia kettős célkitűzése eredeti szándékainknak megfelelően valósulhasson meg: legyen hatékony
  • információs fórum és
  • egyúttal az akkreditációs pedagógus-továbbképző program második állomása.

Budapest, 2002. január 8.

Mayer József

 

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.