2020. május 25., hétfő , Orbán

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Nemzetközi elemzések >> Jelzések az oktatásról

Az OECD oktatásiindikátor-programja

2009. június 17.

1. fejezet

Az OECD oktatásiindikátor-programja

Az OECD Oktatáskutatási és Innovációs Központja (CERI) 15 évvel ezelőtt, 1988-ban alapította meg az oktatási rendszerek összehasonlító mutatóinak kidolgozását és fejlesztését célzó – angol nevén az Indicators of Education Systems (INES) – programot, melyet az OECD-országok közös elhatározása hozott létre, hogy más országokéval összehasonlítva jobban megértsék saját oktatási rendszerüket. Az OECD-tagországok korábban is figyelemmel kísérték egymás oktatáspolitikai lépéseit, hogy ezek eredményeit nemzetközi mutatókkal mérhessék. Egyrészt tehát szükségük volt olyan mutatókra, amelyeket az egyes tagországok oktatáspolitikusai egyaránt fontosnak ítélnek; másrészt természetesen a sajátos céloknak megfelelő hazai mutatókról sem mondhattak le. A tagországok – a nemzetközi oktatási indikátorok fejlesztéséhez keresvén eszközöket – 1988-ban azzal a határozott kéréssel fordultak az OECD-hez, hogy dolgozza ki az oktatás nemzetközi mutatóinak rendszerét.

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.