2017. december 14., csütörtök , Szilárda

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Intézményi szintű folyamatok >> A középiskolai munka néhány mutatója

A középiskolai munka néhány mutatója

2009. június 17.

Tartalom

  • A középiskolai munka néhány mutatója 2006
    Az egyes középiskolákban folyó munka eredményességét különböző indikátorok alapján összehasonlító sorozatunk kilencedik „évfolyamában” csak az adattáblázatokat adjuk közre; pénzhiány miatt az elemző részt később, csak itt a honlapont adjuk ki.
  • A középiskolai munka néhány mutatója 2005
    A középiskolai munka eredményességét vizsgáló több mint húsz éves kutatómunka eredményeit összesítő kötet nyolcadszor jelenik meg, amikor az érdekelt tanárok, iskolavezetők, döntéshozók, kutatók és szülők, érdeklődők kezükbe vehetik a 2005. év aktuális adatait tartalmazó könyvet.
  • Neuwirth Gábor • A középiskolai munka néhány mutatója, 2004
    Több mint két évtizede folyik a magyar középiskolák tanulóinak eredményeit összegyűjtő munka, amely évről évre produkálja a középiskolák sorrendjeit tartalmazó különféle táblázatokat. Ezek segítik az egyes iskolák vezetőit és pedagógusait, hogy összehasonlítsák intézményük eredményeit a többi középiskoláéval, tájékoztatják a középiskolákat választó tanulókat, valamint szüleiket az iskolakínálatról, és értékes adatokat szolgáltatnak az iskolát irányító szerveknek és a közoktatással foglalkozó civil szervezeteknek.
  • A középiskolák sorrendjei 2004-ben • Előzetes adatok
    Mivel a középiskolák eredményességével foglalkozó kutatás rendre a középiskolai felvételi utáni időszakban jelenik csak meg, most először – a sajtó mellett – az OKI is előzetest közöl a közvéleményt leginkább érdeklő eredményekből. A megszokott sorrendeket kiegészítjük az iskolák szociokulturális és eredményességi, azaz ún. hozzáadott érték szerinti rangsorával.
  • A középiskolai munka néhány mutatója 2003
    Mindig komoly érdeklődés kíséri évről-évre megjelenő kötetünket a Középiskolai munka néhány mutatóját, nem kis mértékben az „iskolasorrendek” táblázatai miatt. A 2003-as évről szóló kötet egy újabb melléklettel bővült (A középiskolák sorrendje különböző hozzáadott érték számítási módszerekkel számolva, 2000–2003), amely első eredménye a szerző azon törekvésének, hogy az iskolák megítélésébe a hagyományos felvételi-nyelvvizsga-verseny hármasságon túl újabb szempontokat építsen be.
  • A középiskolai munka néhány mutatója • 2002
    Idén ötödik alkalommal tesszük közzé Neuwirth Gábor immár húsz éve folyó kutatásának aktuális eredményeit. Ebben a könyvben az olvasók nagy része csak az „iskolasorrend” néven elhíresült listát szokta keresni, ám érdemes tüzetesebben is megvizsgálni a leírtakat, hiszen a különböző iskolák eltérő eszmék mentén szervezik működésüket, s így más és más listák szerint teljesítenek jól vagy kevésbé jól. Az a szülő és nem utolsó sorban a gyerek dolga, hogy eldöntse, neki melyik szempont a fontosabb.
  • A középiskolai munka néhány mutatója • 2001
    Negyedik alkalommal kapják meg a középiskolák és a középfokú oktatással foglalkozó irányító- és civil szervezetek annak a húsz éve folyó kutatómunkának a legújabb eredményét, amely számos objektív mutató alapján hasonlítja össze a magyar középiskolákat. E vizsgálatok több vonatkozásban teszik lehetővé az egyes középiskolák helyzetének értékelését, és módot adnak a fejlődés irányainak felmérésére is. Fel kell hívni az olvasók figyelmét arra, hogy az oktatási intézményekben folyó munka megítélésének az egyes „iskolasorrendek” csak egyik dimenzióját jelentik.
  • A középiskolai eredményesség adatbázisai – rangsorok
    • A középiskolák felsőoktatási felvételi eredményessége
      Itt érhetőek el – egyelőre szerény mértékben – kereshető formában a középiskolai eredményesség legfontosabb mutatói, a felsőoktatási felvétei arányszámok és a segítségükkel képezett rangsorok. Hamarosan bővülnek a keresési és lekérdezési lehetőségek, illetve frisebb adatok is napvilágot látnak.
    • Középiskolai versenyeredmények
      A régebben a https://mars.elte.hu/verseny címen elérhető középiskolai versenyeredmény-adatbázis átkerült az OKI honlapjára, s az eddig elérhető funkcionalitással üzemel. Hamarosan elérhető lesz ennek a felvételi arányszámokat kereshető formában bemutató párja, illetve befejeződik a legfrissebb adatok felvitele is, ezzel teljessé téve a középiskolai eredményességi mutatók bemutatását.

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.