2019. november 14., csütörtök , Aliz

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Pedagógiai rendszerek fejlesztése >> Integrált természetismeret-oktatás >> Mátrix

Mátrix

2009. június 17.

Az integrált természetismeret tantárgy kereszttantervi tartalma

Készítették a Közgazdasági Politechnikum tanárai:
Dióssy Alojzia (társadalomismeret)
Láng Andrea (testkultúra)
Mihók Viktória (közgazdaságtan)
Oláhné Nádasdi Zsuzsa (természetismeret)
Somogyi Ágota (természetismeret)
Barta Géza (természetismeret)
Főző Attila (természetismeret)
Veres Gábor (természetismeret)

Szerkesztette:
Veres Gábor

Projektvezető:
Dr. Havas Péter


Tartalom

  • Bevezetés
  • A tudás szerepe és tartalma
    A tudás fajtái
    A tudás megszerzése
    Tudás és gazdaság
  • A tanulás fejlesztése
    Konstruktivizmus
    A konstruktivista tanuláselmélet
    A konstruktivista tanulás és tanítás jellemzői
  • Metakognitív tudatosság
    Mi a metakogníció?
    Metakognitív szabályozás
    Kognitív és metakognitív stratégiák
    Metakogníció és intelligencia
    A metakogníció fejlesztése
    A metakognitív módszerek fejlesztése
    A metakognitív környezet
  • Problémaalapú tanulás
    Eredet
    A PBL meghatározása
    Összehasonlítás más tanulási stratégiákkal
    A projektalapú tanulás folyamata
    A problémaalapú tanulás szakaszai
    Tanterv tervezése
    Témakör tervezése
    Csoportmunka
  • A természettudományos tudás
    Természettudomány, technológia, társadalom
    STS – a gyakorlatban
    Komplex STS-témakörök
    Tanulói motiváció
    A szabályozás módja
    Az integráció folyamata
  • Kereszttantervi kompetenciák fejlesztése
    Tartalom és módszer
  • Tartalomszabályozás és problémaalapú tanulás
    Tantervi tartalmak
    A problémaalapú tanulás tanterve
  • Kapcsolódások más tantárgyakkal
    Földrajz tantárgy
    Integráció és kereszttantervi tartalmak a természetismeret és társadalomismeret oktatásban
    A fenntartható fejlődés
    A természetismeret és a testkultúra tantárgyblokkok közötti kapcsolódás
    A természetismeret és a közgazdaságtan/gazdasági ismeretek tantárgy közötti kapcsolódás

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.