2019. szeptember 18., szerda , Diána

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Tanulás-tanítási módszerek fejlesztése >> Internet- és médiaetika

Internet- és médiaetika

2009. június 17.

Tartalom

  • Hallatják a hangjukat: az ázsiai fiatalok és a globális komunikáció • Dr. Manisha Shelat
    Az ázsiai fiatalok furcsa helyzetben vannak manapság. A média-robbanás és a nemzetközileg elterjedt technológiák az információ és a fogalmak eddig sosem látott mennyiségét tették hozzáférhetővé a fiatal emberek számára. Az otthonuktól igen távoli világ is megragadhatónak tűnik, ha a média ezt a világot behozza a házba. De mihelyt alámerülnek a képzetek és hangok varázslatos világában, máris jön a szülők, a tanárok és a vallás tiltó szava, amely kulturális inváziónak, kereskedelmi imperializmusnak, értékromlásnak minősíti mindezt...
  • A médiaoktatás és a kritikus szolidaritás fejlődése • Robert Ferguson, University of London, Oktatási Intézet
    A kritikus szolidaritás koncepciójáról először egy brazíliai konferencián beszéltem 1998-ban. Ebben az összefüggésben először is utaltam az Emberi Jogokról szóló Általános Nyilatkozat 26. §-ára, amely kimondja, hogy az oktatásnak a személyiség egészének fejlesztésére, az emberi jogok és alapvető szabadság tiszteletben tartására kell irányulnia. Segíti a népek, rasszok vagy vallási csoportok közötti megértést, toleranciát és barátságot...
  • A nemek képe a tömegkommunikációban és a nigériai lánygyerekek • Chinyere Stella Okuna
    Jelen dolgozat egy kutatási tanulmány adatainak előzetes elemzésére épül. A tanulmány arra keres választ, hogy a nigériai gyerekek által otthon megnézett video-filmek milyen hatást gyakorolnak a gyerekekre. Az otthoni videózás népszerűsége fantasztikus mértékben növekszik, szinte hetente jelennek meg újabb és újabb filmek a piacon...
  • Válas Péter • Illemtan az interneten
    Tanároknak, iskolavezetőknek, diákoknak és szülőknek írt tájékoztató anyagot "Etika a világhálón" címmel Válas Péter. A szerző közvetlenül, ugyanakkor szakmai hitelességgel szól az olvasóhoz, eloszlatja a diákok Internet-használatával kapcsolatos félelmeket, felvázolja a hálózathasználat előnyeit, szabályait.
  • Nyugat-afrikai gyerekek felvilágosítása rádió segítségével • Mimi Brazeau
    A PLAN International nemzetközi, humanitárius, gyerekközpontú szervezet vallási, politikai vagy kormány-kapcsolódások nélkül. A Child Sponsorship (Gyermek Segítés) a szervezet legfontosabb alapítványa. A PLAN olyan világ létrehozásán fáradozik, amelyben a gyerekek a társadalom teljes jogú résztvevői, és amely tiszteletben tartja az emberi jogokat és az emberi méltóságot.
  • Miavecz Jenő • A számítógépes hálózatok etikai problémái • Lehet-e szabályozni az Internetet?
    Az Internet természetéből adódóan egy - tág értelemben vett - nemzetközi fórum, ezért joggal merül fel a kérdés, hogy lehet-e akár nemzetközi, akár nemzeti szinten szabályozni. Megengethető-e, hogy kizárólag az önszabályozás érvényesüljön.
  • John Fiske • Milyenek vagyunk a tévé előtt?
    "A televízió textualitása, a megértés és az ebből fakadó élmények kialakításának szövedékessége (intertextuality) csak akkor jelentkezhet, ha az emberek saját történetüket és saját nézőpontjukat beolvasztják a tévénézés folyamatába. Nincs adás (text), nincs közönség, csupán a tévénézés folyamata létezik, a TV képernyője előtt történő »kultúráló aktusok« sokasága, ami egyben tanulmányom tárgyát is képezi."

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.