2019. július 18., csütörtök , Frigyes

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Az oktatás társadalmi-gazdasági környezete >> A tanulók munkaterhei >> A tanulói munkaterhek intézményi szintű mérése >> Függelék – kérdésminták a szülői vélemények feldolgozásához

Függelék – Kérdésminták a szülői vélemények feldolgozásához

2009. június 17.

Függelék

Kérdésminták a szülői vélemények feldolgozásához

  1. Ön szerint mennyire fontosak az életben való előrejutáshoz a következők? Az értékeléshez használjon iskolai osztályzatokat, ahol az 1-es azt jelenti, hogy egyáltalán nem fontos, az 5-ös pedig azt, hogy nagyon fontos! Mennyire fontos az életben való előrejutáshoz, például…
    1 2 3 4 5
    Magas iskolai végzettség
    Nyelvismeret
    Megfelelő összeköttetések
    Kemény munka szorgalom
    Jó családi háttér
    Velünk született képességek
    Kiemelkedő szaktudás
    Együttműködési készség
    Hol van az iskola és a lakóhely
  2. Kérem, válassza ki azokat a szempontokat, amelyek szerepet játszottak abban, hogy gyermeküket ebbe az iskolába íratták, ahova most jár! Ha a fő indok nem szerepel a felírtak között, akkor kérjük, azt is írják le!
    Indok Igen Nem
    Ide jöttek a gyerek legjobb barátai is
    Nagyobb testvére jár vagy járt ide
    Azzal foglalkozzon a gyerek, ami érdekli
    Ennek az iskolának jó a híre, jókat lehet hallani róla
    Ide akart járni a gyerek
    Könnyű itt jó osztályzatokat szerezni
    A gyerekek általában szeretnek idejárni
    Ez van legközelebb
    Könnyű ide bejutni
    Minél hamarabb szakmát, szakképzettséget szerezzen
    Az iskola elvégzése után a gyerek el tudjon helyezkedni
    Az iskoláztatás költségei ne terheljenek meg jelentősen
    Az iskola legyen szigorú
    Az iskola és környéke legyen biztonságos
    Egyéb ok:
  3. Az Ön tapasztalatai alapján a gyermeke iskolájának mely elvárásokban kellene még egy kicsit javulnia a jelenlegihez képest, és melyekben kellene még sokat javulnia ahhoz, hogy Ön elégedett legyen az iskolával?
    Teljesül Kicsit Sokat
    kellene javulnia
    Fejlessze a gyerek képességeit, készségeit
    Gondolkodni tanítson, fejlessze a problémamegoldó készséget
    Megfelelően készítsen fel a továbbtanulásra
    Minél több ismeretet adjon át
    Neveljen a közösségi életre, a másokkal való együttműködésre
    Nyugodt, szeretetteljes iskolai légkört biztosítson
    Széleskörű műveltséget adjon
    Szerettesse meg a tanulást
    Tanítson az élet dolgaiban eligazodni
    Tisztességre, erkölcsre neveljen
  4. Ön összességében mennyire elégedett gyermeke iskolájával?

    4 – teljes mértékben elégedett

    3 – többé-kevésbé elégedett

    2 – egy kicsit elégedetlen, vagy

    1 – nagyon elégedetlen?

  5. Ha gyermeke nem ér el jó eredményeket az iskolában, az Ön szerint általában milyen okokra vezethető vissza? Az alábbi okok közül melyik lehet a leggyakoribb oka a gyengébb teljesítménynek?
    Ok A leggyakrabban Nem a leggyakoribb, de hozzájárul
    nagy létszámú az osztály/csoport
    sok a tananyag
    különböző képességű gyerekek vannak az osztályban/csoportban
    rosszak a tanárok
    nehezen tanul a gyerek
    gyakran cserélődik a tanár
    rosszak az oktatás körülményei, nem megfelelő a tanterem, a felszereltség
    nem megfelelőek a tankönyvek
    mi nem tudunk segíteni a gyereknek a tanulásban
    nem engedhetjük meg a különtanárt
    a gyerek nem tanul eleget, lusta
    a tanár nem szereti a gyereket
    túl magasak a követelmények
    nincs rendszeres számonkérés
    egyéb ok:
  6. Kérjük, jelezze, hogy mennyire ért egyet a következő állításokkal?
    Egyáltalán nem értek egyet Inkább nem értek egyet Inkább egyet értek Egyet értek
    Ma a gyerekeknek túl sok adatot kell megtanulni ahelyett, hogy összefüggéseket tanulnának.
    Ma sokkal több teher nehezedik az iskolás gyerekekre, mint a mi időnkben.
    Összességében elégedett vagyok az oktatással.
    A gyerekeknek ma sok felesleges dolgot kell megtanulniuk.
    Nem tudjuk megadni a gyerekünknek a szükséges segítséget a tanuláshoz.
    Ma az iskola jobban felkészíti a gyerekeket, mint a mi időnkben.
    A követelmények nincsenek összhangban a tanítás színvonalával.
    Gyermekem szívesen jár iskolába.
    A jó eredményhez külön tanárra, korrepetálásra van vagy lenne szükség.
    Az iskola nem képes megszerettetni a tanulást.
    A gyerekek ma sokat szoronganak az iskola miatt.
    Az iskolában eltöltött idő nincsen jól kihasználva, mert utána még rengeteget kell otthon is tanulni.
    A tananyag egy részét a gyerekek nem tudják segítség nélkül megtanulni.
    Gyermekem iskolájának jó a légköre, hangulata.
    A gyerekek az iskolában gyakran nem azt tanulják, amit kellene.
    Az iskola nem tanítja meg a gyerekeket tanulni.

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.