2017. december 18., hétfő , Auguszta

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  MAG  OFI  SDT  Vizsgacentrum  adaptív  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  kompetencia  konferencia  oktatás  pályázat  rendezvény  tanulásszervezés  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Felnőttoktatás, élethosszig tartó tanulás >> Az iskolai rangsor problémái a felnőttoktatásban

Az iskolai rangsor problémái a felnőttoktatásban

Tartalom

  • Mayer József • Az iskolai rangsor kérdése az iskolarendszerű alap és középfokú felnőttoktatásban
    ... arról van szó, hogy a tanulók jelentős számban maradnak ki a közoktatás intézményeiből, de ezt a sikertelenségi mutatót nem szoktuk intézményi szinten megjeleníteni, legfeljebb egy összesítő adat áll évente a rendelkezésünkre. E tömeges kudarcnak a következményeit társadalmi, gazdasági, szociál- és társadalompolitikai szinten egyaránt látjuk, de hogy a sikertelenség, mint iskolai „teljesítmény” intézményi szinten mit von maga után, erről még nincsenek adataink.
  • Szívósné Tóth Annamária • Ajánlás a felnőttoktatási intézmények rangsorának szempontrendszeréhez
    Megállapításaim elsősorban a középfokú iskolarendszerű felnőttoktatás intézményeire vonatkoznak, ennek okán kell hangsúlyoznom a nappali középiskoláktól való eltéréseket. (Sőt valójában a nappalitól való különbözőséget tartom a felnőttoktatás szinte elsődleges színvonal-mutatójának.)
  • Kerékgyártó László • Néhány szempont a felnőttoktatás intézményeiben folyó munka értékelésére
    Az élethosszig tartó tanulás igényének felértékelődésével párhuzamosan egyre nagyobb figyelem irányul arra az intézményrendszerre, amely ennek a feladatnak a megvalósítására hivatott. A megjelentetett Felnőttképzési Törvény, amely számos szempontból szabályozza a feltételeket, illetve pótolja azokat a hiányokat, amelyek ma még az érintett populáció egy részének nehezen elérhetővé teszik a tanulást.
  • Harangi László • Milyen a jó felnőtt iskola?
    Ha tíz-tizenöt évvel ezelőtt megkérdezték volna tőlünk, mi a felnőttiskola, bizony zavarba jöttünk volna, és kizárólag csak a dolgozók általános és középiskoláira gondoltunk volna. Azóta az iskolarendszerű felnőttoktatásnak többféle formája jött létre (úm. alapítványi iskolák; oktatási vállalatok, közművelődési intézmények, társadalmi szervezetek iskolai jelleggel működtetett tanfolyamai; nyelviskolák), melyeknek gyűjtőneve lehet a „felnőttiskola”. Tanulmányunkban is így értelmezzük a felnőttiskolát, középpontjában a rendeskorúak alap- és középiskoláját pótló iskolarendszerű felnőttoktatással, régi nevén a dolgozók iskoláival, újabban „második esély iskoláival” is.

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.