2019. július 19., péntek , Emília

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!

Munka és tanulás integrációja

2009. június 17.

Munka és tanulás integrációja

A projekt magyar nyelvű honlapja

Integration of Work and Learning in Transition Countries
(az angol nyelvű kötet letöltése pdf formátumban, 1552 KB)

A működését 1995-ben megkezdő Európai Képzési Alapítvány (ETF = European Training Foundation) 1998-ban indította el első kutatási-fejlesztési projektjét az EU-hoz csatlakozni kívánó országokban. Elsőként szlovén és magyar kutatók kaptak meghívást az ETF által irányított és finanszírozott, nemzetközi tanácsadók részvételével zajló projektbe. Magyar részről az Országos Közoktatási Intézet által 1991-ben alapított MAHOLNAP Alapítvány, szlovén részről a Ljubljanai Egyetem Társadalomtudományi Intézetének kutatói kaptak lehetőséget arra, hogy az ETF első ilyen jellegű projektjében részt vegyenek.

A szakmunkásképzéstől az egyetemi szintű szakemberképzésig állandó vita tárgya a képzés gyakorlati irányultsága, illetve az erre irányuló szervezési elvek (pl. a képzés dualizálása). Világos, hogy sem a célokat, sem a módszereket, sem a szervezési elveket illetően nincs optimális megoldás. A munka és tanulás integrációjának (Integration of work and learning) lényege, hogy a képzés eredményességét, értékét azáltal próbálja növelni, hogy a két rendszer - az oktatás és képzés, valamint a gazdaság, a munka világa - érintkezési és együttműködési pontjait növelje, a konkrét szinten nagyon is eltérő elvek mentén és formában megvalósuló kommunikációs és kooperációs sémákat egy egységes rendszerű működési logika kereteibe foglalja. E folyamatban a kulcsszóvá a hálózatosodás vált. A kapcsolat különböző formáira konkrét példákat olvashat az érdeklődő az alábbiakban. A munka és tanulás integrációja kutatás tervezési fázisában - 1997-ben - az ETF 3 napos nemzetközi konferenciát szentelt a témának, melynek gondolkozást formáló hatása a projekt megvalósítása során is érvényesült.

A munkanyelv az angol volt, a legtöbb anyag, így a 2001 végére elkészült kötet is csak angolul áll rendelkezésre. (ftp://ftp.oki.hu/eu/3IWL-Final.pdf) A kutató-fejlesztő munka hazai nyilvánosságának megteremtésére 1999 őszétől 2 éven keresztül magyar nyelvű honlap is az érdeklődők rendelkezésére állt, amelyen a tájékoztatás mellett munkaanyagokat is közzétettünk. Ezek az 1998 - 2000 között készült munkaközi anyagok betekintést nyújtanak a konkrét kutatási-fejlesztési folyamatba, a gondolkodás állomásait jól jelzik. A munkaanyagok egy része most erre az oldalra került fel, hogy az érdeklődők számára továbbra is hozzáférhető legyen, kiegészítse az angol nyelvű kötet összegző írásait. Magyar nyelven a problematikát összefoglaló írások hamarosan Szakképzési Szemle 2002-es évfolyamának hasábjain is olvashatók lesznek.



Ára: 2200 Ft. - Kosárba

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.