2020. május 25., hétfő , Orbán

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Arany János Programok  IKT  OFI  OKJ  SDT  Vizsgacentrum  biztonságos iskola  egészségtudatos iskola  erőszakmentes  kiadvány  konferencia  kétszintű érettségi  letölthető  oktatás  próbaérettségi  pályázat  rendezvény  ÚPSZ  Új Pedagógiai Szemle  érettségi 

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Tudástár >> Sajátos nevelési igényű tanulók >> Befogadó iskolák, elfogadó közösségek

Előszó

2009. június 17.

Előszó

Tisztelt Olvasó!

Nagy örömmel adjuk az Ön kezébe ezt a tanulmánykötetet, bízva érdeklődésében, szakmai elkötelezettségében.

A kötetben olvasható esettanulmányok és az ezekre épülő elemzések a várakozásainknak megfelelően bőségesen szolgáltattak támpontokat a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének-oktatásának további elemzéséhez, ráirányították a figyelmet a szemléletformálás, a különböző kompetenciájú szakemberek együttműködésének szerepére.

A kutatás lehetőséget nyújtott és nyújthat a továbbiakban is a többségi pedagógia és a gyógypedagógia szakemberei közötti szakmai kommunikáció erősítéséhez, a kulcsjelentőségű területi szereplők (fenntartó, pedagógus, szülői szervezetek, intézmények, szak- és szakmai szolgáltatók) együttműködésének fejlesztéséhez.

A tanulmánykötet ismerteti a már működő integrációs modelleket, az integrált nevelés gyakorlati vonatkozásaiban új ismeretek feltárásával és közzétételével remélhetően hozzájárul a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelése-oktatása eredményességének növeléséhez.

A kötet tapasztalási, tanulási lehetőséget teremt az integrált nevelést-oktatást végző és azt tervező intézmények számára a sajátos nevelési igényű tanulók fogadására, optimális együttnevelésére.

A kötetben bevezető-összegző tanulmány és hat esettanulmány olvasható.

Mindegyik esettanulmány egy-egy intézményt mutat be.

Szerzők:Lőrincz Zsuzsa (igazgatóhelyettes, Hétszínvirág Iskolaközpont, Marcali), Locsmándi Alajos (igazgató, PRIZMA Általános Iskola és Módszertani Központ, Budapest), Nyíri Sándor (igazgatóhelyettes, szaktanácsadó, Petőfi Sándor Gimnázium, Mezőberény), Vargáné Mező Lilla (igazgatóhelyettes, Gyengénlátók Általános Iskolája, Módszertani Központ, Budapest), Tusa Attila (Tolna megyei Önkormányzat, szakreferens), Zseák Sándorné (igazgatóhelyettes, Széchenyi István Kéttannyelvű Közgazdasági Szakközépiskola, Békéscsaba), Kőpatakiné Mészáros Mária (tudományos munkatárs, OKI-PTK, Budapest)

Reméljük, sikerül felkelteni a gyakorló pedagógusok széles rétegeinek érdeklődését és együttműködési szándékát.

A szerzők

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.