2019. augusztus 21., szerda , Sámuel, Hajna

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Segédanyagok -Hogyan legyünk Ökoiskolák?- >> Ökoiskola segédanyagok

Ökoiskolai segédanyagok

2009. szeptember 26.
Ezen az oldalon az Ökoiskolákkal kapcsolatos segédanyagok érhetőek el.


Segítség az Ökoiskola Cím pályázathoz – dokumentáció -excel-


A környezettudatosság mérése -pdf-

Ennek a segédanyagnak a célja a legalapvetőbb mérési módszerek gyakorlati bemutatása.

 

Az iskola ökológiai lábnyomának kiszámítása -pdf-

Az iskola ökológiai lábnyomának kiszámításához használható az alábbi kis táblázat. Természetes mindez inkább csak illusztráció nem abszolút megbízható

adat. Már csak azért sem mert a táblázat adatait kanadai forrásból származnak.

 

Az ökoiskola kritériumok dokumentálása -pdf-

Az ökosikola kritériumok dokumentálásának lehetséges módjairól nyújt tájékoztatást.

 

Eszközök a fenntartható fejlődés iskolái számára -pdf-

Módszerek a fenntarthatóságra nevelés terén működő iskolai együttműködések, együttgondolkodás segítésére

 

Segédanyag az ökoiskola munkaterv elkészítéséhez -pdf-

A Magyarországi Ökoiskolák kritériumrendszerének teljesítését segítő eszközök.

 

Fenntarthatóság és versenyképesség -pdf-

A környezeti nevelés és a versenyképesség kapcsolata, elméleti és gyakorlati segédanyag, mely azért készült, hogy a környezeti nevelői munkát segítse.

Célja, hogy néhány ellentmondásra felhívja a figyelmet, megkérdőjelezzen néhány hangzatos közhelyet és ötletet adjon a továbblépéshez.

 

Az iskolazöldítés buktatói

Az iskolazöldítésnek számos buktatója van, de nem könnyű logikus rendbe szedni, hogy mik is azok.

Az alapvető probléma azonban – amiből az összes többi eredeztethető – ugyanaz, mint ami a környezet és természetvédelemben általában:

nincs a fejekben a környezet állapotának és az ebből várható következményeknek az ismerete, s nincs az egyéni felelősségvállalás és cselekvés fontosságának a felismerése sem.

Ebből kiindulva nézzük meg az iskolák zöldítésének buktatóit! -pdf-

 

Belső kommunikáció

Egy iskola életét, arculatát, tevékenységének eredményességét alapvetően meghatározza a

szervezeti felépítése, valamint a szervezeti struktúra egyes részeinek (vezetőség, tanári kar

munkacsoportok, iskolarészek, tagozat ..) egymás közti kommunikációja. Ez értelemszerűen

maradéktalanul érvényes a környezeti nevelési tevékenységre és arculatra is. Környezeti

kultúrára csak környezetbarát légkörrel lehet nevelni. -pdf-

 

Tanulás a fenntarthatóságért 2005-2014 -doc-

 

A FENNTARTHATÓSÁGRA NEVELÉS ENSZ EGB STRATÉGIA

A stratégiát hazánk is elfogadta a Környezetvédelmi és oktatási minisztériumok magas szintű találkozóján Vilniusban, 2005. március 18-án. -pdf-

--------

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.