2019. augusztus 19., hétfő , Huba

1055 Bp., Szalay u. 10–14.

Tel.: (+36-1) 235-7200

Fax: (+36-1) 235-7202

magyar english
Elfelejtett jelszó

Intézeti folyóiratok

Köznevelés
Új Pedagógiai Szemle
Educatio
Könyv és nevelés
Kattintson ide a rendeléshez!
Segédanyagok -Hogyan legyünk Ökoiskolák?- >> Témanapok, Jeles napok, Beszámolók, Egyéb

Témanap Őszi túra Gánt-Bányatelepre

2011. október 11.

Ökoiskolaként kiemelt feladatunk, hogy tanítványaink megismerjék lakóhelyüket, annak természeti környezetét és hagyományait. Gánt község a Vértes Tájvédelmi Körzet közelében fekszik és négy külterülete van, amelyek külön-külön is jellegzetes múlttal rendelkeznek. Őszi túráinkon mindig egy külterület felkeresése és megismerése a cél. Ebben az évben Gánt-Bányatelep lesz a kirándulás úti célja.

Készítette: Bangó Éva

 

 

Filmadatbázis, az Életharmónia Alapítvány összeállítása

2010. október 21.
Az Életharmónia Alapítvány jóvoltából felkerült honlapunkra egy, az Alapítvány által összeállított filmadatbázis, mely több témában: állatvédelem, hulladékgazdálkodás, vízvédelem, társadalomkép, fenntarthatóság, stb. rendszerezi az Interneten ingyenesen hozzáférhető és megrendelhető filmeket

Egészségnap a Derkovits Gyula Általános Iskolában

2009. november 03.

A Derkovits Gyula Általános Iskola a VI. kerület legszebb részén a Városligeti fasorban

helyezkedik el.

Iskolánkban az elmúlt évek során sikerült olyan környezetet létrehozni, melybe szívesen

érkeznek, és otthonosan érzik magukat egész nap a gyerekek. Ez a barátságos, meleg hangulatú

környezet jelentős hatást gyakorol a gyerekek személyiségének formálódására, egészséges

fejlődésére.

Nyári tábor Bakonybélben

2010. január 19.

A táborozás célja: A szülőknek is segítünk, ha gyermekeiknek hasznos időtöltést biztosítunk a hosszú nyári szünet időszakára. A közösségi nevelés, az iskola hagyományainak folytatásán túl jelen táborunkban a környezeti nevelés lesz a cél. Cél: Érzékennyé váljanak a természeti környezet adta élményekre, információkra. Környezetóvó, természetbarát viselkedés elsajátítása. Az adott táj természeti és társadalmi értékeinek felkutatása, megismerése. A helyi hagyományok feltérképezése.

ISKOLAZÖLDÍTÉS

2009. november 03.

Erdei iskola

2009. november 03.

„Az erdei iskola az anyaiskola székhelyétől különböző helyszínű, a környezet adottságaira

építő többnapos tanulásszervezési forma. A terepi ismeretszerzést közös cselekvéshez köti. A

tanítás helyszínével szorosan és szervesen összefügg a tananyag, a képességfejlesztés és a

közösségi tevékenységekhez kötődő szocializáció.” (Lehoczky János)

A diákönkormányzat szerepe az iskola zöldítésében

2009. november 03.

Minden tizenévessel foglalkozó szülő, pedagógus tudja, hogy a gyerekek számára ebben

az életkorban a többiek véleménye a legfontosabb. Sokkal hatékonyabb, ha pár

elkötelezett diák segítségével közvetítjük a zöldülés gondolatát, és ők próbálják

megnyerni a társaikat is. Ezért a DÖK – különösen akkor, ha van egy „zöld tagozata”

(egy „ZölDök”) – kifejezetten alkalmas arra, hogy segítsen a diákok környezeti

szemléletmódját jó irányban alakítani.

Föld napja a Szinyei Gimnáziumban

2009. november 03.

Bár célunk, hogy diákjaink az év minden napján gondoljanak a Földre, és fontos, hogy

minden nap megpróbáljuk rávezetni őket a környezettudatos magatartásra, mégis a Föld

Napja ad nagyobb lehetőséget a figyelemfelkeltésre, a problémák megbeszélésére ill. a

megoldási lehetőségekre.

Ezért fontos ennek a napnak a tudatosítása diákjainkban és minél nagyobb számban való

részvételük a nap eseményein.

Díszbab ültetése az iskola kertjében

2009. november 03.

A Derkovits Gyula Általános Iskola a VI. kerület legszebb részén, a Városligeti fasorban

helyezkedik el. Iskolánk másodszor nyerte el az ökoiskola címet, így különösen fontos

számunkra, hogy a gyerekek még a város szívében is megtapasztalják a természet közelségét,

szépségét. Több év munkájának köszönhetően elértük, hogy udvarunk már kertnek nevezhető,

melyet folyamatosan bővítünk, alakítunk a tanulókkal közösen. Van fűszer- és

gyógynövénykertünk, virágoskertjeink, sok a díszfa illetve cserje. Még néhány szőlőtőkénk is

van, mely ősszel már termést is hozott. Ez adta az ötletet, hogy díszbabot telepítsünk. Azért

ezt a növényt választottam, mivel gyors növekedésű, viszonylag szerény igényű, tetszetős,

hasznos, valamint a tananyaghoz is kapcsolódik.

A víz

2009. november 03.
(Egy továbbképzésen született ötletek az egyes tantárgyakhoz)

„Csak csillogó csapvíz csoboghat cserép-csuprotokba”

2009. november 03.

A víz világnapja

a Bp. Gazdagréti-Csikihegyek utcai Általános Iskolában

Színek

2009. november 03.
Egy továbbképzésen született ötletek a témanap-vázlathozalsó tagozatosok számára

A játék szerepe

2009. október 13.

Hasznos weboldalak

2009. október 11.

Szerencsére az Interneten is napról-napra növekszik azoknak a honlapoknak a száma, amelyek hasznos segítséget nyújthatnak a környezeti nevelés iránt elkötelezettek számára.

Az alábbiakban szeretnénk ezek közül néhányra felhívni a figyelmet a teljesség igénye nélkül:

Törvényi háttér

2009. október 11.

Kiállítási anyag a vízről

2009. október 11.
A vízről szóló iskolai kiállítások összeállításához gyűjtött szövegek.

Aludobozos környezetvédelem a környezetpusztítás szolgálatában

2009. október 11.
Egy igen elgondolkodtató írás

EGYÜTT-PROGRAM NAGYKÖRŰBEN

2009. október 11.
AZ ÖKOISKOLA MINT HELYI ISKOLA - általános gondolatok egy konkrét iskola ürügyén

Szitakötő prorgam

2009. október 11.

Kedves Ökoiskolai Pedagógus Kollégák,

 

az Oktatási és Kulturális Minisztérium, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium és a Miniszterelnöki Hivatal szakmai ajánlásával Szitakötő címmel új, integrált ökológiai programot indított 2008. januárban 8-12 évesek (3-6. osztályosok) számára a Liget Műhely Alapítvány.

--------

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.